Przygotowanie językowe on-line
w projekcie “Od jakości do doskonałości - różnorodność kulturowa i wykorzystanie digital storytelling
w nauczaniu”
realizowanym w Szkole Podstawowej nr 4 w Lublińcu od 01.12.2023 do 30.04.2025 dzięki Europejskiemu Funduszowi Społecznemu PLUS w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027 w ramach projektu “Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”
nr 2023-1-PL01-KA122-SCH-000137458
CYKL SPOTKAŃ W RAMACH WSPARCIA JĘZYKOWEGO ZWIĄZANEGO Z TEMATYKĄ MOBILNOŚCI ZAGRANICZNEJ – WPROWADZENIE W ZAGADNIENIA PORUSZANE NA KURSACH ZAGRANICZNYCH
z koordynatorem projektu - Honoratą Majczyną
Spotkanie 1 11.04.2024
Temat: Opowiadanie o sobie
You can you any kind of electronical devices for supporting your language skills - for instance:
https://pl.glosbe.com/słownik-polsko-angielski
kanały na YouTube - “Easy English”
TikTok “Minutka z angielskim”
Strony polecające różne podcasty:
https://www.jezykiobce.pl/blog/jezyk-angielski/najlepsze-podcasty-do-nauki-jezyka-angielskiego
https://www.ef.pl/blog/language/ucz-sie-angielskiego-z-5-darmowymi-podcastami/
https://earlystage.pl/blog/7-podcastow-do-nauki-jezyka-angielskiego/
Filmik o 3 podcastach na różnych poziomach językowych:
https://www.youtube.com/watch?v=cYKXogYYYqw
Kilka podcastów z YT:
https://www.youtube.com/watch?v=d9NZS2P_Va4
https://www.youtube.com/watch?v=WhM5DwavnMA
https://www.youtube.com/watch?v=48ypNTal_NI
https://www.youtube.com/watch?v=Z52FTMNV4ms
https://www.youtube.com/watch?v=QoKpQMJnBHY
https://www.youtube.com/watch?v=p0SUyXLS-ME&list=PLcetZ6gSk96-FECmH9l7Vlx5VDigvgZpt
https://www.youtube.com/watch?v=XZxgi5hoLR8
Podcast dla bardziej zaawansowanych:
https://www.youtube.com/watch?v=Qf6uZe4SDuY
Podcast dla mniej zaawansowanych - mówią wolniej:
https://www.youtube.com/watch?v=k8imxcuOnJk
Podcasty na stronie “google” – po wpisaniu w wyszukiwarkę “English podcast” wyświetla się wiele angielskich podcastów:
=============================
Can you introduce yourself? - Czy możesz siebie przedstawić?
Can you tell us something about yourself? - Czy możesz nam powiedzieć coś o sobie?
What’s your name? - Jak masz na imię? Jak się nazywasz?
What’s your occupation/proffesion? - Jaki jest twój zawód? (Czym się zajmujesz?)
Where do you work? - Gdzie pracujesz?
How old are you? - Ile masz lat?
How many years have you been working at school? - Jak długo pracujesz w szkole?
What do you teach? - Czego uczysz?
I am supporting children with autism at my school.
I support/help children to choose the best occupactation/profession for themself.
I work as an early education teacher in The Primary School in Lubliniec.
I work as a PE/geography/phisics/math/Polish teacher in The Primary School in Lubliniec.
I ma a PE/geography/phisics/math/Polish teacher in The Primary School in Lubliniec.
Lubliniec is a small tow which is located in south part of Poland.
What are you interested in? - Czym się interesujesz? Jakie są twoje zainteresowania?
I like reading a book.
I like playing computer games, cooking and baking.
I like also watching TV.
I like to relax in my bed or in the garden. I am a farmer, too.
Can you tell us about studends in your class/school? - Czy możesz nam opowiedzieć o uczniach z twojej klasy/szkoły?
What can you tell us about the students in your school? - Co możesz nam opowiedzieć o uczniach z twojej szkoły?
What can you tell us about their characters?
They are cute, very smart, active, creative, sporty (musculare/atletic), emotional and some of them are rude and lazy.
They are also calm/quiet or noisy.
Sometimes my lessons are
Some of them - niektórzy z nich
Some of them have emocional problems and we have some children with autism and other issues.
What do they like? - Jacy oni są?
What do they look like? - Jak oni wyglądają.
Where do they come from?
What kind of problems can you see in the class?
What can you do for them to be more integrated?
What can you say about your school?
How is our schooll equipted?
We have many multimedia boards, teaching aids (pomoce naukowe/dydaktyczne). Our school is full renovated and quite modern and we have a lift (winda).
Spotkanie 2 18.04.2024
What kind of problems can you see in the class?
- my students can’t cooperate with each other,
- they are lazy and have no dreams and no purpose,
- they think that they don’t need anything.
- they can’t create relationships with friends,
- they have problem with emotions,
- they use too much electronic devices e.g. (for example/for instance) smartphones, computers, earphones, e-chat (internet messengers, text messages),
- problems with concentrations,
- keep problems inside just for themself and don’t want to speak about their problems with anyone,
- to hate on someone in the class/ or in the internet
What can you do for them to be more integrated?
- class trips, bicycle rides, actions for charity, spending time together without any electronical devices, fire-place/barbecue meetings/party, any kind of games to get know each other, board games (gry planszowe), sport (tennis, football, swimming, basketball, volleyball, fishing etc.), talking about their hobbies, performances (play – w sztuka/ grać w sztuce – taking part in play), singing together, dances/discotheque, to get know that nobody is perfect and differences are good etc.
What kind of tools can you use for calming down the class?
- doing joga exercises, walking, relaxing music, go to the forest, reading books, to cut off them from the distractors (odciąć się od rozpraszaczy), to clean the house, working in the garden)
Inne ważne słowa mogące się przydać podczas kursu:
participant - uczestnik
participants - uczestnicy
training - kurs/trening
course - kurs
training course - kurs
What is the purpose of that training/course? - Jak jest cel kursu?
What do you want to achieve? - Co chcesz osiągnąć?
electronic devices - urządzenia elektroniczne
AI - sztuczna inteligencja
Digital storytelling
to use multimedia tools - używać narzędzi multimedialnych
to bring narratives to live - ożywić narrację
versatile - wszechstronny
can cover a wide variety of topics - może obejmować szeroką gamę tematów
concept - koncepcja
reflecting/reflection - refleksja
personal experience - osobiste doświadczenie
retelling - opowiedzieć na nowo
historical event - wydarzenie historyczne
making an argument - dyskutować/kłócić się
audio - (to co słychać)
images - obrazy/obrazki
video - video
video-story historia opowiedziana za pomocą video
to tell a story - opowiadać historię
a lot of work - wiele pracy
brainstorm - burza mózgów
to be about - o czym jest
what that story is about - o czym jest ta opowieść/historia
what is the purpose of your story - jak jest cel twojej opowieści
script - scenariusz
storyboard - rodzaj komiksu = opowieść przedstawiona w formie obrazków
the next step - następny krok
to create - stworzyć, utworzyć
to write - pisać
to write a script - napisać scenariusz
to accomplish - osiągnąć
layout - układ
how this story will unfold - jak ta historia się rozwinie
create a video - stworzyć film video
depending on something - w zależności od
you may need - możesz potrzebować
to record - nagrać
to record your voice - nagrać swój głos
to record your voiceover - nagrać lektora
to gather something - zebrać coś
choose music - wybrać muzykę
sound effects - efekty dźwiękowe
finally - w końcu, na końcu
acually – w końcu, w reszcie, na koniec
put all elements together - zebrać wszystkie elementy razem
to enjoy - cieszyć się
the final product - dosł. produkt końcowy (efekt końcowy)
engaging way - angażujący sposób
to share information - dzielić się informacjami
to require - wymaga
creativity - kreatywność
self-direction - samodzielność
experimentation with new technologies - eksperymentowanie z nowymi technologiami
Spotkanie 3 25.04.2024
How do you feel today? - Jak się dzisiaj czujesz?
How are you? - Jak się masz?
What’s up? - Co tam?
I feel good - Czuję się dobrze
I feel great - Czuję się wyśmienicie.
I am tired – Jestem zmęczona
I feel the same - Czuję to samo.
I am out of energy - Czuję się wykończona. Czuję się pełna energii.
I am full of energy - Czuję się pełna energii.
I am ready to work today. - Czuję się gotowa do pracy (dzisiaj).
I am in a good mood today – Mam dobry humor (dzisiaj).
I feel bad - Źle się czuję
I am sad – Jestem smutny/a
Supporting diversity in the classroom
in our classroom we have a whole diverse group of students/pupils - w naszej klasie mamy całą grupę różnorodnych uczniów
to have an opportunity to broaden their understanding - mam okazję poszerzać zrozumienie ich
to approach every situation - podejść do różnych sytuacji
because - ponieważ
every person in the classroom is different - każda osoba w klasie jest inna
to face with this situation - zmierzyć się z sytuacją
students at this age - uczniowie w tym wieku
they need positive role models - oni potrzebują pozytywnych przykładów ról (społecznych)
a lot of students come from different countries - wielu uczniów pochodzi z różnych krajów
a lot of students come from single parent households - wielu uczniów pochodzi z niekompletnych rodzin (z jednym rodzicem)
single parent - samotny rodzic
household - gospodarstwo domowe
Maybe they don’t have a male figure at home - może nie mają męskiego wzorca (np. nie znają ojca) w domu
especially - zwłaszcza
boys - chłopcy
girls - dziewczęta
to be successful - odnieść sukces
reflective teacher - nauczyciel, który podejmuje refleksje (nad stanem ucznia), rozważny, uważny
life coach - trener życia
teacher is a life coach - nauczyciel jest trenerem życia (przygotowuje do życia)
It is not only about our teaching students content and taking tests - to jest nie tylko uczenie materiału i robienie klasówek
It’s about to growth as a person - to jest o wzrastaniu/dojrzewaniu jako człowiek
—
Teaching diversity in the classroom
get to know your students - poznać swoich uczniów
their backgrounds - ich “korzenie”/pochodzenie społeczne/kontekst kulturowy (przeszłość)
their history - ich historię
where they come from - skąd pochodzą
rationales - uzasadnienie
group work - praca w grupach
it is an opportunity to form friendship - to jest okazji by zawierać przyjaźnie
for the better communicate with each other - dla lepszej komunikacji ze sobą nawzajem
sensitive - wrażliwy
cultural sensitivity - wrażliwość kulturowa
involve families - zaangażowanie rodziny
to involve - zaangażować
to form the positive relationship with family of students - tworzyć pozytywne relacje z rodziną uczniów
other culture studies - studia dotyczące kultur innych (krajów)
examine hidden bias - badać ukryte uprzedzenia
cultural decoration - dekoracje (związane z) kulturą
team building - budowanie zespołu (klasowego)
alternative assessment - alternatywna ocena
teach in many ways - uczyć na wiele sposobów
using many methods - używać wielu metod
teaching learning styles - różne style/sposoby uczenia
support the language skills - wspomagać umiejętności językowe
speak slowly - mówić wolniej
to avoid of raising your voice - unikać podnoszenia głosu (mówienia podniesionym tonem)
to make an extra effort to develop students relationships - wkładać wysiłek w rozwój relacji pomiędzy uczniami
multicultural - wielokulturowy
different perspective - różne perspektywy/spojrzenia
to study culture books - uczyć się z książek o różnych kulturach
to be open-minded - mieć “otwarty” umysł
teachers must be aware of maintain high expectations - nauczyciele muszą uważać by utrzymywać wysokie oczekiwania
harmony society - harmonijna społeczność
choice of assignments - dawać wybór spośród zadań
to give them 2 options to choose between 2 different readings - dawać im 2 opcje do wyboru pomiędzy dwoma różnymi “czytankami”/zadaniami tekstowymi
to understand digital devices - rozumieć narzędzia cyfrowe
communication expectations - oczekiwania dotyczące komunikowania się
each culture has his own unique style of communication - każda kultura ma swój własny (unikalny) sposób komunikowania się
teachers need to be consistent with clear communication rules - nauczyciele muszą przestrzegać jasnych zasad komunikacji
Classroom activities
engagement - zaangażowanie
active learning - metody aktywizujące
collaboration - współpraca
soft skills - umiejętności miękkie
to develop - rozwijać
make decisions - podejmować decyzje
students autonomy - autonomia uczniów
How to planning activities? - Jak zaplanować ćwiczenia aktywizujące?
clear objectives - jasny cel
Objective should be SMART - cel powinien być mądry
S - specific - konkretny
M - measurable - mierzalny
A - achievable - możliwy do osiągnięcia
R - relevant - odpowiedni
T - timely - aktualny
teacher should plan the activity - nauczyciel powinien zaplanować aktywności
differentiate set group - zróżnicowanie grup
assemble the materials - zgromadzenie materiałów
assess review - ocena (ewaluacja)
review with the class – ocena razem z klasą
what they have already learnt – czego się nauczyli (co umieją)
15 classroom activities – 15 zajęć aktywizujących
- Gallery Walk – allows students to move around the classroom and thoughtfully respond to meaningful questions and situations – “Chodząca galeria” pozwala uczniom przemieszczać się po klasie i przemyslanie odpowiadać na istotne pytania i sytuacje.
Each group has from 3 to 5 minutes to respond - Każda grupa ma od 3 do 5 minut na odpowiedź.
a chart paper as stations – tu karty papierowe jako “stacje” (zadaniowe) - tu: tablice z kartkami, na których można pisać
chart – karta, diagram, tabela, wykres
prompt - podpowiedź, wskazówka
station – stacja (stanowisko zadaniowe)
using a marker - używając markera/pisaka
they rotate to the next station – oni zmieniają (miejsce) idąc do następnej “stacji” (zadaniowej)
questions or prompts are placed around the room on chart paper – pytania lub wskazówki są umieszczone na kartach papierowych dookoła pokoju
the group collectivelly discusses – grupa wspólnie dyskutuje
one of the students writes the response on the chart using a marker – jeden z uczniów pisze odpowiedzi na karcie używając markera (pisaka)
at the next station students read what was written – na następnej “stacji” uczniowie czytają co zostało napisane (przez poprzedników)
to add something - dodać coś
they add their own thoughts on the chart paper - (oni – w znaczeniu: uczniowie) dodają swoje własne przemyslenia na kartę
thoughts - myśli, opinie, przemyślenia
group continue to rotate from station to station – grupa kontunuuje zmienianie (się) od “stacji” do “stacji”
return to the original station - powrót do “stacji” pierwotnej (wyjściowej)
they read what was added to their original responses - (uczniowie) czytają co zostało dodane do ich pierwotnej odpowiedzi
students present to the entire class all the ideas that were placed on the chart paper – uczniowie prezentują całej klasie wszystkie pomysły, które zostały umieszczone na papierowych kartach
- The classroom demonstrations – are used to increase understanding of a concept and to enhance interest in the subject matter - “Pokazy klasowe” są używane by zwiekszyć rozumienie pojęcia i zwiększyć zainteresowanie tematem
concept – idea, myśl, pojęcie, koncept, pomysł, idea
enhance - zwiekszać, poprawiać, wzmacniać
engaging – angażujący
exciting props and models - ekscytujące wskazówki i modele (matematyczne, przyrodnicze itp.)
the phisics teacher may bring in something like – nauczyciel fizyki może przynieść coś (co wygląda) jak....
various types - różne typy
the science teacher is performing a demonstration – nauczyciel fizyki/chemii “robi” doświadczenie/pokaz
she/he should ask students to predict what will happen next – nauczyciel (on/ona) powinien zapytać uczniów (co im się wydaje - czy przewidzą) co się stanie dalej
to predict – przewidywać
to encourage student to think ahed - zachęcać uczniów by myśleli “naprzód” (przewidywali)
This is as easy as - to jest tak łatwe jak....
to follow up - wzmacniać
all demonstrations can be followed up with a discussion
– wszystkie doświadczenia powinny być przedyskutowane
provoking questions - prowokować pytania
to analyze - analizować
to make sense - mieć sens
to take place - mieć miejsce/odbywac się
This demonstration took place in the classroom – Ten pokaz miał miejsce w klasie / odbywał się w klasie
to take part – brać udział
at the elementary level – na początkowym poziomie (chodzi o klasy 1-3)
students may present: (uczniowie mogą zaprezentować)
- live animals – żywe zwierzęta
- objects from their cultural backgrounds – przedmioty związane z ich kulturą (z której się wywodzą)
- project that they have made – projekty, które sami wykonali
3. Debates – debaty
to help students learn trought friendly competition, oral presentation, leadership, teamwork and interpersonal skills – pomóc uczniom uczyć się poprzez przyjacielską rywalizację, mówioną prezentację, zdolności przywódcze, pracę grupową oraz umiejętności interpersonalne (kompetencje społeczne)
debates can be used for all disciplines and subjects – debaty mogą być używane we wszystkich dziedzinach i przedmiotach (tematach)
any other topic – na każdy inny temat
it begins when a teacher introduces a topic (maybe a question) – zaczyna się gdy nauczyciel rozpoczyna temat (również pytanie)
students are broken into 2 groups: pro and against – uczniowie są podzieleni na dwie grupy: za i przeciw
students should work as a team – uczniowie powinni pracować jako drużyny
to gather = to collect - gromadzić, zbierać
to gather the evidence - gromadzić dowody
to present their arguments to the teacher or the judge - prezentować ich argumenty nauczycielowi lub sędziemu
other students can be assigned to provide the verdict – inni uczniowie mogą być przydzieleni do wydania werdyktu
at the end of the class – na końcu lekcji
to do the whole class review – robić podsumowanie całej lekcji
misunderstanding - nieporozumienie
to clarify - wyjaśniać, doprecyzować
to clarify any misunderstandings - wyjasniać niektóre nieporozumienia
4. Educational games – gry edukacyjne
to play educational games in the classroom - grać w gry edukacyjne w klasie
to create a welcoming environment to students - tworzyć przyjazne środowisko dla uczniów
to allow to work as a team - pozwalać pracować jako drużyna
to practice new skills - wykorzystywać nowe umiejętności
to create your own game - stworzyć twoją własna grę
scavenger hunt – gra w której uczestnicy musza uzbierać zestaw różnych przedmiotów
jeopardy - ta gra po polsku nazywa się “Va banque”
on-line education games for students for example minecraft education – gry edukacyjne on-line np. minecraft edukation
to have fun – dobrze się bawić
educational board games – planszowe gry edukacyjne
face=to-face interaction with students – interakcje twarzą w twarz (w 4 oczy) z uczniami
5. Brainstorming – “burza mózgów”
the students contribute trough free-flowing ideas - uczniowie “rzucają” swobodne pomysły
It's a form of solving problem – to forma rozwiązywania (jakiegoś) problemu
to get as many ideas as possible - wymyslić tak wiele pomysłów ile się da
no judgement – bez osądzania
there are no wrong answers - nie ma złych odpowiedzi
we don’t want students to be afraid to give an idea – nie chcemy by uczniowie obawiali się mieć jakis pomysł
To activate studentrs prior knowledge = aby aktywować u uczniów uprzednio nabytą wiedzę
6. Presentations – prezentacje
powerpoints or slide presentations designed by themselfs – prezentacje zaprojektowane przez nich
They should be asked to present it to the classroom – Powinni być proszeni by zaprezentować ją (prezentację) w klasie
let students pick a topic - pozwól uczniom wybrać temat
7. Jigsaw activity – puzzle
Jigsaw method ask students to become quote experts on a topic – Metoda “puzzli” pozwala uczniom zostać ekspertem w (jakiejś) dziedzinie
The teacher assigns the same reading selection for each home group – nauczyciel przydziela te same teksty dla każdej z macierzystcyh grup
to assign - przydzielać, przyporządkowywać
That's up to you – To zależy od ciebie
8. Field trip – lekcje w terenie
to get them out – wyprowadzić ich na zewnątrz
to make an observation – obserwować
to take in information - przyswajać informacje
Field trips to the zoo, museum, nature walks – all require observation _ wycieczki do zoo, muzeum, spacery przyrodnicze – wszystko to wymaga obserwowania
to have a notebook - mieć notatnik/zeszyt
9. Sketchnotes – sketchnotki – wizualne notatki
an active form of note-taking – aktywna forma tworzenia notatek
Handwriting- odręczne pismo
Drawing - rysunki
Shapes - kształty
Quotes – cytaty
fun adventure for students – dobra zabawa dla uczniów
students can use their own imagination – uczniowie mogą używać własnej wyobraźni
Students must clarify and summarize – uczniowie muszą wyjaśniać i podsumować (streszczać)
10. Case studies – Studium przypadku
to participate - uczestniczyć (aktywnie), brać udział
to provide them with an opportunity to make decisions on real life problems - zapewniać im (uczniom) okazję do podejmowanie decyzji odnośnie prawdziwych życiowych problemów
students may watch a video on a problem – uczniwie mogą oglądać filmik o (jakimś) problemie
students may discuss a problem – uczniowie mogą przedyskutować problem
students work together as a team – uczniowie pracują razem jako drużyna/grupa
they analize the problem and find a solution - (oni) analizują problem i znajdują rozwiązanie
it's always best to connect content to real world situations – najlepiej jest zawsze połączyć treść z sytuacją z prawdziwego życia
students present their analysis – uczniowie prezentują swoje analizy
11. Classroom projects
to give students a chance to dive deeper into topic of study - dawać uczniom szansę by “zagłębić” się w temat
self-directed learning experience – doświadczenie samodzielnej nauki
to encourage - zachęcać
students have to explain something – uczniowie muszą wyjaśnić (coś)
poster board – blok techniczny, papier techniczny, ale też tablice prezentujące plakaty wykonane przez uczniów
poster – plakat
to decorate the poster - dekorować plakat
to add their own content - dodawać ich własne treści (zawartość)
students create something – uczniowie tworzą (coś)
there are a lot of different types of projects to choose from all projects – jest wiele różnych rodzajów projektów do wyboru spośród wszystkich projektów
a problem to solve – problem do rozwiązania
to solve a problem - rozwiązywać problem (znaleźć rozwiązanie)
12. Journaling – prowadzenie dziennika/pamiętnika
to express their feelings - wyrażać swoje uczucia
let students write down their feeling – niech uczniowie zapiszą swoje (własne) uczucia
can take place on a nature walk - może mieć miejsce na/podczas spaceru przyrodniczego (spacer na łonie natury)
weekly writing – cotygodniowe notatki (dosł. pisanie)
their strengths and weaknesses – ich mocne i słabe (strony)
they can write their thoughts after hearing a lecture - mogą zapisywać swoje myśli/przemyślenia po usłyszeniu przeczytanego tekstu (lektury)
students write the first 5 minuts of class everyday – uczniowie codziennie piszą przez pierwsze 5 minut lekcji
their inner thoughts – ich wewnętrzne myśli/przemyślenia
it's a way for teachers to really get to know their students – to sposób na prawdziwe poznanie uczniów przez nauczyciela
13. Learning centers
where groups of students gather to work – gdzie grupy uczniów gromadzą się by pracować
a teacher observe students behaviour – nauczyciel obserwuje zachowanie uczniów
to set up learning stations - przygotować stanowiska do uczenia się
to get all materials needed - otrzymać wszystkie potrzebne materiały
hands-on learning – praktyczne, bezpośrednie nauczanie
students can make mistakes and they can fix those mistakes – uczniowie mogą popełniać/robić błędy i mogą naprawiać te błędy
they can multitask and get creative - (oni) mogą wykonywać wiele zadań równocześnie i stają się kreatywni
14. K-W-L chart (nasze “NaCoBeZu)
writing on the whiteboard – pisanie po białej tablicy/tablica suchościeralna
K – what I know (co wiem)
W – what I want to know (co chcę wiedzieć)
L – what I learned (czego się nauczyłem)
Say what you have already known about something – Opowiedz co już wiesz (o czymś)
What do you want to know about something? - Czego chcesz się dowiedzieć (na temat czegoś/o czymś)?
What did you learn about that at the end of the lesson? - Czego dowiedziałeś się o tym podczas lekcji?
they could hypothesize what they think they’ll have learned - mogą “hipotetyzować” (stawiać hipotezy) co myslą, że się nauczą
to make corrections - robić poprawki
to take time to reflect - dać czas na refleksję
15. Entry/Exit Tickets
are used as diagnostics - są używane jako diagnoza
to enter - wejść
to exit - wyjść
to begin the lesson - zacząć lekcję
to leave the classroom - opuścić lekcję
to get the feedback - uzyskać informację zwrotną
students write responses to questions – uczniowie zapisują odpowiedzi na pytania
to summarize - podsumować
they should focus on the key topic of the lesson – oni powinni się skupić na kluczowym temacie lekcji
===
We have already known that kind of activities in the classroom and I am using it all the time. - Znamy już też ten rodzaj zajęć aktywizujących (w klasie) i używam ich cały czas.
I know it – Znam to
That’s something new for me – To coś nowego dla mnie.
We are looking for a new method to work with children in the classroom/at school - Szukamy nowych metod by pracować z dziećmi w klasie/w szkole.