W ramach programu @LaboratoriaPrzyszłości nasza szkoła zakupiła 8 robotów edukacyjnych Abilix Krypton 8 v2 Edu.
Z robotami mamy do czynienia wszędzie i ich użycie staje się coraz bardziej popularne. Zwykła pralka, czy zmywarka, to w gruncie rzeczy roboty, czyli maszyny, które wykonują zaprogramowane ciągi czynności.
Budowanie i programowanie robotów to bardzo dobry sposób do nauki myślenia analitycznego, czyli takiego, w którym zastanawiamy się jakie małe elementy (np. czynności, wydarzenia, zachowania) składają się na większą całość. Czasami, nie tylko ludziom młodym, bardzo trudno jest dostrzec te elementy składowe.
Naszą przygodę z robotami rozpoczęliśmy od nauki dokładności. Dokładność to bardzo ważna cecha w wszelkich zawodach technicznych i medycznych. Kiedyś sposobem na dokładność było uczenie kaligrafii, która wymagała sumienności i staranności, a teraz jakby o tym trochę zapominamy, koncentrując się na kreatywności, a przecież staranność i kreatywność to nie są dwa krańce jednego kontinuum. Warto być jednocześnie starannym i kreatywnym - to zapewnia sukces w takich zawodach jak np. architekt lub nawet prawnik. Sposobem na kształtowanie dokładności było składania robota zgodnie z instrukcją.
Kolejnym etapem jest nauka programowania, a więc również robotyki (bo nie zaprogramowany robot to nie robot :)) Tutaj jest miejsce na kreatywność i myślenie przyczynowo-skutkowe.