42 - 700 Lubliniec, ul. płk. St. Wilimowskiego 8 34 351 14 21 +48 501 462 440 sp4.lubliniec@wp.pl
logosp4 4
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4
im. 74 Górnośląskiego Pułku Piechoty

Z wizytą w Londynie u Króla Karola III

W dniach 24-28 września b.r. czterdziestu uczniów klas VII i VIII udało się do Londynu na wycieczkę edukacyjną. Przygotowania do wycieczki rozpoczęły się już w lutym b.r., kiedy chętni uczniowie zdecydowali, że chcą zobaczyć królewskie miasto Londyn i udać się tam samolotem. W podróż wyruszyliśmy bardzo wcześnie rano i udaliśmy się na lotnisko Katowice Pyrzowice, z którego polecieliśmy na lotnisko Londyn Stansted, a stamtąd pociągiem prosto do centrum miasta. Następnie pojechaliśmy metrem do dzielnicy South Kensington, gdzie znajduje się największe na świecie muzeum sztuk i rzemiosła artystycznego -  Muzeum Wiktorii i Alberta. Potem zwiedziliśmy Muzeum Nauki, gdzie mogliśmy dowiedzieć się jak zbudowany był moduł dowodzenia z misji Apollo 10, zobaczyć kamień przywieziony z księżyca lub pierwszy komputer Apple. Zobaczyliśmy również dział Medycyna, Matematyka oraz Maszyny Latające z modelem samolotu myśliwskiego Spitfire oraz część samolotu pasażerskiego Boeing 747. Byliśmy pod pomnikiem Alberta, męża królowej brytyjskiej Wiktorii, spacerowaliśmy po parku Kensington Gardens oraz zobaczyliśmy salę koncertową Royal Albert Hall.

Drugiego dnia w parku St. James’s Park przywitała nas przepiękna, słoneczna pogoda oraz oswojone wiewiórki i ptactwo. Idąc przez park w kierunku Buckingham Palace bawiliśmy się z nimi i karmiliśmy je słodyczami. Po dotarciu przed Buckingham Palace zobaczyliśmy jedną z najbardziej ikonicznych atrakcji turystycznych Londynu – Zmianę Warty, a potem udaliśmy się do Galerii Narodowej, gdzie zwiedziliśmy kolekcję ponad 2000 dzieł malarstwa sławnych francuskich impresjonistów i Vincenta van Gogha. Przed budynkiem Galerii wysłuchaliśmy minikoncert ulicznych artystów. Wielką atrakcją dla wszystkich uczestników był spacer po jednej z najsłynniejszych londyńskich dzielnic Chinatown. Tego dnia byliśmy również w Brytyjskim Muzeum Narodowym, gdzie zobaczyliśmy prawdziwe egipskie mumie.

Wreszcie trzeciego dnia doczekaliśmy się spotkania z Big Benem, a następnie spacerowaliśmy wzdłuż Tamizy oraz po moście westminsterskim podziwiając budynki Brytyjskiego Parlamentu. Tego dnia odczuliśmy co oznacza angielska pogoda, gdyż po przybyciu do Obserwatorium Astronomicznego w Greenwich złapał nas rzęsisty deszcz, co jednak nie pokrzyżowało naszych planów i stanęliśmy na południku 0, który umownie dzieli Ziemię na półkulę wschodnią i zachodnią. Zjedliśmy obiad w typowym brytyjskim pubie i udaliśmy się w rejs statkiem po Tamizie. Przepłynęliśmy pod słynnym Tower Bridge, a potem było szaleństwo zakupowe w dzielnicy Leicester Square ze słynnym Lego Store i M&M’s London.

Ostatniego dnia dotarliśmy do Muzeum Historii Naturalnej ze słynnymi poruszającymi się dinozaurami oraz szkieletem płetwala błękitnego. Ostatnią atrakcją była przejażdżka czerwonym dwupiętrowym autobusem linii 74 do ulicy Oxford Street, a następnie powrót do domu z lotniska London Luton .

To był opis tego,  co zobaczyliśmy w Londynie.  A teraz nasze odczucia i wrażenia.

Londyn zachwycił nas swoją różnorodnością, wielokulturowością, otwartością ludzi, niepowtarzalnym klimatem, niesamowitymi zabytkami i dokonaniami naukowymi Brytyjczyków oraz ogromną ilością muzeów, galerii sztuki, mostów, linii metra i autobusów. I wreszcie mogliśmy rozmawiać w języku angielskim z rdzennymi Brytyjczykami!

To jedno z najciekawszych miast świata, a my tam byliśmy!

Patrząc na fototapetę w sali nr 27 przedstawiającą słynnego Big Bena i budynki Parlamentu Brytyjskiego każdy uczestnik wycieczki będzie mógł powiedzieć: Ja też tam byłem!

Katarzyna Górecka

NIP  575-18-93-171
sp4.lubliniec@wp.pl
Po-Pi: 6.45 - 16.00

Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Adam Adamczyk Centrum Usług Wspólnych tel. 34/351 37 94 iod@cuw.lubliniec.pl