1 października 2024 r. odbyły się dwa wewnętrzne szkolenia dla kadry edukacyjnej Szkoły Podstawowej nr 4 w Lublińcu, przekazujące wiedzę nabytą w czasie wyjazdów na kursy zagraniczne innym nauczycielom niebiorącym w nich udziału.
Na pierwszym szkoleniu omówiono propozycje i pomysły zajęć oraz działań, które warto podejmować w pracy z uczniami, w szczególnosci integrujących i włączających dzieci o mniejszych szansach edukacyjnych, specjalnych potrzebach edukacyjnych, mających doświadczenie migracji lub emigracji czy też przeżywających sytuacje kryzysowe. Przeanalizowano poznane metody i wyszukiwano możliwości ich zastosowania wśród naszych uczniów. Dodatkowo nauczyciele sami mogli spróbować jak skutecznie pobudzające emocje są niektóre ćwiczenia, które wykonali wspólnie podczas szkolenia. Udało się nawet zaśpiewać piosenkę w języku angielskim na wzór prezentacji w Chorwacji i spróbować gimnastyki... mózgu.
Drugie szkolenie miało na celu doskonalenie jakości nauczania i uczenia się w naszej szkole poprzez promowanie wykorzystywania nowych technologii i innowacyjnych metod nauczania w szczególności digital storytellingu. Nauczycielki z tej grupy zaprezentowały kilka aplikacji służących do tworzenia filmów, cyfrowych historii, krótkich prezentacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji oraz przydatne narzędzie umożliwiające podsumowywanie, powtarzanie lub utrwalanie treści edukacyjnych. Całość szkolenia zakończyły przykłady filmów, quizów i opowieści, stworzonych za pomocą omawianych narzędzi. Każdy nauczyciel mógł przekonać się jakie to atrakcyjne i przydatne programy i otrzymał również, przygotowaną przez prelegentki, elektroniczną instrukcję tych aplikacji, aby mógł samodzielnie zgłębić ich działanie i dobrać, które pasują do jego potrzeb.
Owocne spotkanie szkoleniowe pozwoli w kolejnym etapie zaangażować uczniów naszej szkoły w ramach grup projektowych i budować potencjał współpracy międzynarodowej.
#fers
#funduszeeuropejskie
#diversity
#digitalstorytelling